Το έργο του Γιώργου Λίλτση

Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας του Δήμου Παύλου Μελά ο κ. Λίλτσης προώθησε 20 έργα ζωτικής σημασίας για τον πολίτη, αρκετά από τα οποία έμειναν στα χαρτιά μετά την παραίτηση του.

Συγκεκριμένα:

  1. Δημιούργησε το «Κοινωνικό Παντοπωλείο» (Κέντρο Διάθεσης Ειδών και Τροφίμων), που αυτή τη στιγμή βοηθά εκατοντάδες συμπολίτες μας, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
  2. Δημιούργησε το Κοινωνικό Ιατρείο (Οδοντιατρείο-Φυσιοθεραπευτήριο-Φαρμακείο), απευθυνόμενος στους πολλούς πλέον ανασφάλιστους πολίτες του δήμου (περίπου 700 άτομα), οι οποίοι ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας και είναι αποκλεισμένοι από τη δημόσια υγεία. Η λειτουργία των παραπάνω δομών στηρίζεται αποκλειστικά στους εθελοντές γιατρούς του δήμου.
  3. Θέσπισε το σύστημα συλλογής φαρμάκων (οικιακής χρήσης, υγειονομικό υλικό πρωτοβάθμιας περίθαλψης και παραφαρμακευτικά προϊόντα) από φαρμακεία και άλλους φορείς, προκειμένου να διανεμηθούν στους ανασφάλιστους πολίτες.
  4. Κατέγραψε με τη βοήθεια των υπηρεσιών όλα τα ανεμβολίαστα παιδιά του δήμου, μεγάλο μέρος των οποίων στη συνέχεια εμβολιάστηκε και «οχυρώθηκε» απέναντι στις ασθένειες.
  5. Καθιέρωσε το δεκατιανό σε μαθητές του δήμου που υποσιτίζονται.
  6. Ξεκίνησε την παροχή συσσιτίου σε άπορους πολίτες του δήμου με την συνεργασία του Κοι.Σ.Π.Ε.
  7. Προώθησε τη δημιουργία Δημοτικού Λαχανόκηπου στην περιοχή Μπαζούλη, έτσι ώστε να βοηθηθούν οικονομικά οι κάτοικοι της περιοχής, καλλιεργώντας τα λαχανικά τους (η δομή έμεινε στα χαρτιά).
  8. Προώθησε τη δημιουργία Τράπεζας Χρόνου, η οποία θα προσέφερε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και αχρήματης ανταλλαγής υπηρεσιών και αγαθών (η δομή έμεινε στα χαρτιά).
  9. Προώθησε τη δημιουργία Γραφείου Διαμεσολάβησης, το οποίο θα παρείχε κοινωνικοϋποστηρικτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες πληροφόρησης σχετικά με τα εργασιακά και κοινωνικά ζητήματα (η δομή έμεινε στα χαρτιά).
  10. Καθιέρωσε το Κοινωνικό Φροντιστήριο και τα μαθήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας για παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με πενιχρές οικονομικές δυνατότητες. Η δομή αρχικά στηρίχθηκε από εθελοντές εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια εντάχθηκε σε ειδικό πρόγραμμα.
  11. Θέσπισε την παροχή δωρεάν μαθημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας σε ενήλικες μετανάστες και ομογενείς κατοίκους του δήμου σε συνεργασία με το ΑΠΘ και με εθελοντές καθηγητές.
  12. Εξέδωσε ξενόγλωσσες οδηγίες σχετικά με τις υπηρεσίες του δήμου και τα απαραίτητα κάθε φορά δικαιολογητικά για τους αλλοδαπούς κατοίκους της περιοχής.
  13. Υλοποίησε σε συνεργασία με το ΑΠΘ την εβδομάδα προβολών και δράσεων με θέμα «Ο Λόγος των Αποκλεισμένων στον Κινηματογράφο», κατά τη θητεία του στο προεδρείο του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών.
  14. Δημιούργησε το δίκτυο εθελοντών άμεσης κοινωνικής δράσης του δήμου, το οποίο αποτελείται σήμερα από 250 άτομα και εκτείνεται σε διάφορους τομείς, όπως στην κοινωνική μέριμνα, στον πολιτισμό, στην εκπαίδευση, στο περιβάλλον, στην υγεία και τον αθλητισμό.
  15. Κατάρτισε το πρόγραμμα ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ, που υλοποιήθηκε από τη δημοτική επιχείρηση «ΊΡΙΣ». Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες απευθύνεται σε όλους τους κατοίκους, οι οποίοι βιώνουν οποιοδήποτε είδος αναπηρίας και στοχεύει στην προσέγγιση-κάλυψη των ψυχοκοινωνικών αναγκών τους.
  16. Προώθησε τη συνεργασία του δήμου με το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων, στο διοικητικό συμβούλιο του οποίου συμμετείχε ενεργά ως εκλεγμένο μέλος.
  17. Διαδόθηκε ιδιαίτερα επί των ημερών του ο θεσμός του δήμου «Μέρες Υγείας», καθώς οι πολίτες που προσέρχονταν να κάνουν δωρεάν ιατρικές εξετάσεις και προληπτικό έλεγχο αυξήθηκαν κατά πολύ σε σχέση με το παρελθόν.
  18. Προγραμμάτισε και επέμεινε σθεναρά για την αγορά ενός σύγχρονου διαγνωστικού υπερήχου έγχρωμου με τέσσερις κεφαλές, έτσι ώστε να ενισχυθεί η προληπτική ιατρική στο δήμο.
  19. Υλοποίησε τα προγράμματα για την πρόληψη και τη διακοπή της καπνιστικής συνήθειας και για την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, στο οποίο συμμετείχαν και παρακολουθούνταν 80 παιδιά.